Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yarın temeli atılacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Sınırı’nın yaklaşık 110 milyar lira yatırım bedeliyle inşa edileceğini bildirdi.
Uraloğlu, yazılı açıklamasında, yarın temeli atılacak projeye ait değerlendirmede bulundu.
Hattın, Zengezur Koridoru’nun asli kesimlerinden biri olacağına işaret eden Uraloğlu, “Daha evvel 2,4 milyar avro dış kredi sağladığımız sınır, ülkemize döviz girdisi sağlayacak. Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Sınırı’nın tamamı ise yaklaşık 110 milyar lira yatırım bedeliyle inşa edilecek.” tabirini kullandı.
5,5 milyon yolcu, 15 milyon ton yük kapasitesi
Bakan Uraloğlu sınırın 224 kilometre uzunluğunda, çift sınırlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu olarak inşa edileceğini belirterek, açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak bu sınır, yalnızca lojistik kapasite manasında değil, inşa kalitesi, tünel ve viyadük tasarımı üzere ögelerle da ileri mühendislik örneği olacak. Çizginin üretiminde 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez yer alacak. Sınırımızı 2029 yılının sonunda tamamlamayı hedefliyoruz.”
Türkiye’nin jeostratejik pozisyonunun global tedarik zincirlerinde de belirleyici rol üstlendiğine dikkati çeken Uraloğlu, “Bugün artık dünyada inançlı, öngörülebilir ve sürdürülebilir ulaştırma rotaları tartışılıyor. Türkiye bu tabloda bir jeostratejik itimat adası olarak öne çıkıyor. Zengezur Koridoru ve onun ayrılmaz modülü olan temelini atacağımız Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Çizgisi da bunun somut göstergelerindendir. Zengezur Koridoru’nun işlerlik kazanmasıyla birlikte, ülkemiz Asya ile Avrupa ortasında uzanan en istikrarlı ilişki noktası haline gelecek.” değerlendirmesinde bulundu.
Uraloğlu, Zengezur Koridoru’nun bölgeye ve Türkiye’ye sağlayacağı stratejik kazanımlara dikkati çekerek, şunları kaydetti:
“Zengezur Koridoru sayesinde Hazar ve Akdeniz havzaları ortasında yeni bir ticaret yolu açılacak. Avrasya’nın tedarik çizgilerini güçlendirecek bu adım, Türkiye’yi yalnızca transit bir ülke değil, bölgesel kalkınma ve işbirliğinin merkez üssü haline getirecek. Orta Koridor’un yük taşıma kapasitesini de artıracak. Bu proje yalnızca demir yolu değil, tıpkı vakitte bölgesel ahengin, güvenliğin ve ekonomik büyümenin altyapısıdır. Türkiye, doğu ile batı ortasında sadece bir köprü değil, bir istikrar ekseni haline geliyor.”
More Stories
Kars’ta Yaban Keçisi Avlayan Bireye 650 Bin Lira Ceza
Iğdır’da Köydeki Ayı Paniği
Ardahan’da Kontrollü Hürlük Yükümlüleri Paklık Çalışması Yaptı