ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yarın temeli atılacak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu sınırının yaklaşık 110 milyar lira yatırım bedeliyle inşa edileceğini kaydetti.
Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklama ile Türkiye’nin, Avrasya’nın lojistik kalbindeki yerini sağlamlaştıracak Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu çizgisinin temelinin 22 Ağustos Cuma günü atılacağını belirtti. Sınırın Zengezur Koridoru’nun asli modüllerinden biri olacağını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Daha önce 2,4 milyar avro dış kredi sağladığımız sınır, ülkemize de döviz girdisi sağlayacak. Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu çizgisinin tamamı ise yaklaşık 110 milyar lira yatırım bedeliyle inşa edilecek” dedi.
‘5,5 MİLYON YOLCU KAPASİTESİNE SAHİP OLACAK’
Uraloğlu, çizginin 224 kilometre uzunluğunda, çift sınırlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu olarak inşa edileceğini belirtti. Uraloğlu, “Yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak bu sınır, yalnızca lojistik kapasite manasında değil; inşa kalitesi, tünel ve viyadük tasarımı üzere ögelerle da ileri mühendislik örneği olacak. Sınırın üretiminde 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 altgeçit, 27 üstgeçit ve 480 menfez yer alacak. Sınırımızı 2029 yılının sonunda tamamlamayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin jeostratejik pozisyonunun global tedarik zincirlerinde de belirleyici bir rol üstlendiğini kaydederek, “Bugün artık dünyada inançlı, öngörülebilir ve sürdürülebilir ulaştırma rotaları tartışılıyor. Türkiye bu tabloda bir jeostratejik inanç adası olarak öne çıkıyor. Zengezur Koridoru ve onun ayrılmaz modülü olan temelini atacağımız Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu çizgisi da bunun somut göstergelerindendir. Zengezur Koridoru’nun işlerlik kazanmasıyla birlikte, ülkemiz Asya ile Avrupa ortasında uzanan en istikrarlı irtibat noktası haline gelecek” değerlendirmesinde bulundu.
Zengezur Koridoru’nun bölgeye ve Türkiye’ye sağlayacağı stratejik kazanımları vurgulayan Uraloğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Zengezur Koridoru sayesinde Hazar ve Akdeniz havzaları ortasında yeni bir ticaret yolu açılacak. Avrasya’nın tedarik çizgilerini güçlendirecek bu adım, Türkiye’yi yalnızca transit bir ülke değil, bölgesel kalkınma ve iş birliğinin merkez üssü haline getirecek.”
‘ORTA KORİDOR’U DESTEKLEYECEK’
Zengezur Koridoru’nun hayata geçmesiyle birlikte, Orta Koridor’un da daha güçlü işleyeceğini lisana getiren Uraloğlu, “Orta Koridor’un yük taşıma kapasitesini de artıracak. Bu proje yalnızca demir yolu değil, tıpkı vakitte bölgesel ahengin, güvenliğin ve ekonomik büyümenin altyapısıdır. Türkiye, doğu ile batı ortasında sırf bir köprü değil, bir istikrar ekseni haline geliyor” dedi.
More Stories
Kars’ta Yaban Keçisi Avlayan Bireye 650 Bin Lira Ceza
Iğdır’da Köydeki Ayı Paniği
Ardahan’da Kontrollü Hürlük Yükümlüleri Paklık Çalışması Yaptı