Kars demiryolu ile Asya’yı Avrupa’ya bağlıyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu sınırıyla 2025 yılının birinci 7 ayında 250 bin ton yük taşındı.
Avrupa’dan Çin’e, Çin’den Avrupa’ya BTK demiryoluyla kesintisiz yük nakliyatı sağlanıyor. BTK Demiryolu çizgisinin Türkiye’nin doğusunu global ticaret sistemine entegre eden ana arter olmasıyla da dikkat çekiyor.
Kars Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (KATSO) Kadir Bozan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu çizgisiyle 2025 yılının birinci 7 ayında 250 bin ton yük taşındığını belirtti.
KATSO Başkanı Kadir Bozan, gazetecilere yaptığı açıklamada, “2024-2025 yılı konteynır gelişiyle ilgili yaklaşık 3-4 katı bir artış görülmekte, bu da bizim bölgemiz açısından kayda bedel bir durum Lojistik Merkezi için ancak şunu şöyle pahalandırmak istiyorum. Lojistik Merkezi’nin taçlandırılması bu sınırın Kars’ta özgür bölgelerin kurulması, antrepollerin ve laboratuvarların olmasıyla birlikte burada ticaretin daha farklı gelişeceğine inanıyoruz. Zira yalnızca tren buradan gelip geçiyor. Bize bir katkısı bulunmamaktadır. Biz merkezi hükümetimizden hem vilayet bazlı teşvikler olmasını talep ediyoruz. Hem de hür bölgelerin antrepollerin ve laboratuvarların kurulması ardından Kars’ta endüstrinin de, ticaretin de, lojistiğin de büyük bir oranda gelişme kat edeceğine inancımız tamdır. Zira Çin’den çıkan eserler ve ham unsur konusunda Kars’ta indirildiği vakit burada da endüstrinin büyük bir ölçüde gelişeceğine inanıyoruz. Bu da kentin iktisadına büyük bir katkı sağlayacaktır. İşsizliğinde önüne geçecektir, istihdam sağlayacaktır” dedi.
Bozan, “Gelen konteynır ihracatta geçen yıl ile bu yıl ortasında yüzde 380’e varan bir artış kelam konusu, ithalatta biraz düşük ancak ihracat konusunda çok büyük bir oran var. Taşınan yük oranı geçen yıla oranla bu yılın birinci 7 ayında çok büyük bir oranla geçmiş. Bu yılın sonunda 500 bin tonun üzerinde çıkacağını ön görüyoruz. Hükümetimizin belirlediği bu çizginin 2030-2032 gayelerini çabucak hemen yakalamak üzereyiz bu formda devam ederse, geçen yılla bu yıl ortasında çok büyük bir fark var. O da neden kaynaklanıyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu sınırı, Londra’dan Pekin’e uzanan bir sınır olarak düşünülüyor. Olağan bir sistemde gidildiğinde yaklaşık 40-60 gün ortasında süren bu yol, BTK ile birlikte 12-14 güne kadar düşmektedir. Bu da lojistik manada büyük katkı sağlıyor bütün bölgeler için bu da Bakü-Tifls-Kars Demiryolu çizgisinin ne kadar kıymetli olduğunu bir defa daha bize göstermiş oluyor” diye konuştu.
Öte yandan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu çizgisi üzerinden taşınan yük ölçüsü ve sefer sayılarında son 2 yılda dikkat cazibeli bir artış yaşandı.
2024 yılında toplam sefer sayısı 76, İthalatta taşınan konteyner sayısı 971, İhracatta taşınan konteyner sayısı ise 910 oldu.
İthalat yükü 46 bin 918 ton ve ihracat yükü 51 bin 355 ton olarak gerçekleşti.
2025 yılının birinci 7 ayında toplam sefer sayısı 151 yüzde 98,7 artış görüldü. İthalatta taşınan konteyner 4 bin 894 yüzde 403, ihracatta taşınan konteyner bin 033 yüzde 13,5 artış sağlandı. İhracat yükü de 201 bin 549 ton olurken, yüzde 292 artış olduğu görüldü. İthalat yük ölçüsü 235-250 bin ton, bu artış trendi devam ettiği takdirde, 2025 yılı sonunda toplamda 500 bin tonun üzerinde yük taşınmış olması hedefleniyor. .
Bu performans ise Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2030 ve 2034 maksatlarına emin adımlarla ilerlediğini gösteriyor. – KARS
More Stories
“Ölümün de hayırlısı” dedirten olay! Kamera dehşet anlarını bu türlü kaydetti
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ile 250 Bin Ton Yük Taşındı
Iğdır’da Lastik Patlaması: 1 Kişi Hayatını Kaybetti